צילומי ניו בורן – טיפים לבחירת סטודיו

תינוק ניו בורן בתלבושת סרוגה

באופן כללי, כדי לצלם ילדים בהצלחה, צריך לדעת ללכוד ולהנציח את הרגע בשלב ההתפתחותי שבו הם נמצאים, כשכל שלב דורש כישורים מסוימים להתמודדות עם הזאטוטים המצולמים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בניו בורן. אז בואו נדבר על תינוקות בני יומם. מה בכלל אפשר לעשות בסטודיו עם תינוק שזה עתה נולד? ובכן, זוהי כנראה ההזדמנות היחידה שבה ניתן לעצב את אובייקט הצילום מבלי שהוא יתלונן, ימחה או יתנגד… אולי הוא קצת יבכה, יפהק, אבל בדרך כלל יעביר את המפגש בשינה רגועה. קשה להתאפק ולא לרצות לצלם את הניו בורן המתוקים כשהם מכורבלים להם בסל קש מעוצב או בדלי צבעוני וחיוך מלאכי פרוש על פניהם. לכן, זה לא מפליא שאנשי המקצוע שבוחרים להתמחות בצילומי ילדים, ובעיקר בנישה של צילומי ניו בורן, נמשכים באופן אישי לנושא ומתלהבים מהאפשרות לצלם את הקטנטנים המדהימים האלה בתנוחות חלומיות. כהורים חדשים גם אתם בוודאי שואלים את עצמכם עד איזה גיל אפשר להנציח תינוקות בני יומם בצילומי ניו בורן ? מתי עדיף להזמין את מפגש הצילום? ובכלל, איך לבחור את הצלם או הצלמת המתאימים לכם ביותר? הנה כמה טיפים שיתנו מענה על שאלות אלה.

באיזה שלב כדאי לי להזמין את מפגש הצילומים? כיוון שצלמי התינוקות הטובים תפוסים זמן רב מראש, כדאי להבטיח שהסטודיו יהיה פנוי לצילומי הניו בורן שלכם. לכן, מומלץ ליצור קשר עם הסטודיו כבר בתום השליש הראשון של ההיריון. מבחינת הגיל רצוי לקבוע את הצילומים כשהתינוק בגיל 10-6 ימים. בתקופה זו רוב התינוקות די מתעלמים ממה שקורה סביבם וברוב המקרים ישנים במהלך הצילומים. מעבר לגיל זה קצת קשה יותר להנציח רגעים של שלווה ורוגע כי התינוק מתחיל להיות ערני יותר לסביבה, השינה שלו פחות עמוקה והוא מתמתח וזז יותר.

  • האם סגנון הצילומים מתאים לי?

כדי לבדוק אם סגנון הצילומים מתאים לטעם שלכם, חפשו באתר האינטרנט ועברו על תיקי העבודות של צלמי הניו בורן. התבוננו בהם ובדקו: האם התמונות נראות לכם איכותיות ואומנותיות? האם התנוחות שבהן מצולמים התינוקות נראות נוחות? האם התמונות מעבירות לכם תחושה של שלווה, נוחות וביטחון? האם יש בצילומים גם היבט הומוריסטי שמושך אתכם?

  • האם הסטודיו מצויד בציוד ובאביזרים מתאימים?

נכון שאיכות הצילום תלויה במיומנות וביכולת לצלם תמונות טובות ומדהימות, אבל היא תלויה גם בסוג הציוד, בטיב המצלמות וברמת העדשות. בדקו אם הסטודיו מצויד כראוי, כולל עדשות גיבוי ומצלמות נוספות, למקרה שמשהו ישתבש במהלך יום הצילומים. ולאחר שאמרנו זאת, אל תתנו לכל מיני דברים “שוליים” להסיח את דעתכם בעת הבחירה. אביזר מסוים אפשר תמיד לקנות או להשיג אבל מקצועיות וניסיון בצילום תינוקות רכים, זה משהו שנרכש עם המון השקעה, ידע וזמן.

תינוקת פיצפונית על פרווה ורודה לבושה בורוד

  • האם הסטודיו בטוח ומומחה בתחום הניו בורן?

היכולת ללכוד את הרגע שבו התינוק הרך עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב – להיות הוא עצמו במצב הטבעי ביותר שלו – היא מיומנות מיוחדת שניכרת בתוצאה, כלומר באיכות הצילומים. צילום ניו בורן הינו תחום התמחות בפני עצמו. לא כל מי שמצלם פעוטות וילדים מסוגל לצלם תינוק שזה עתה נולד. דרושים ידע רב וניסיון שהם ספציפיים לצילום התינוק הרך כמו גם פוליסת ביטוח מתאימה. צלמי ניו בורן צריכים להיות בעלי ידע והבנה שיאפשרו להם:

  • לשמור על הבטיחות במהלך הצילומים.
  • להשתמש באביזרים בטיחותיים.
  • לא להשאיר את התינוק ללא השגחה.
  • למזג את הסטודיו לטמפרטורה המתאימה לעונת השנה על מנת לשמור על חום גופו של התינוק.
  • להניח את התינוק בתנוחות שיהיו טבעיות לו.

מחירים היזהרו מצלמים זולים מדי. כמו בתחומים אחרים, איכות עולה כסף  וגם במקצוע זה מחיר נמוך מצביע מן הסתם על חוסר ניסיון. לא מומלץ להתפתות, להסתכן ולהמר על הבטיחות של האוצר שלכם שרק נולד וכמובן על איכות התמונות. חבילה בסיסית של צילומי ניו בורן עולה בין 980 ₪ ל-2,000 ₪ והיא כוללת בדרך כלל:

  • לפחות 3 שעות צילום
  • 12 תמונות מעובדות בפוטושופ, לפי בחירתכם
  • דיסק שכולל עם לפחות 100 תמונות (לא כל הצלמים יתנו לכם את חומר הגלם).
  • מגוון אביזרים ורקעים לשימוש בזמן הצילום.
  • צילומים עם ההורים והאחים (לעיתים, בלי תוספת מחיר).
  • אלבום (בדרך כלל בתוספת מחיר).

וודאו שהעלות המוצעת לכם, אכן כוללת את השירות שאתם מחפשים. רוצים לתעד את תינוקכם רגע אחרי שהוא נולד ולזכות במזכרת לכל החיים? צרו איתנו קשר ונשמח להיות שותפים בחוויה מרגשת זו !