רעיונות מגניבים לצילומי ילדים ולצילום פורטרט אומנותי

כשניסיתי לחשוב על רעיון מיוחד לצילומי ילדים, וקצת לצאת מהשגרה…ישר עלו לנגד עיניי פרחים.

נכון, אפשר לצאת החוצה ולצלם בטבע, אבל בחום הזה, מי בכלל רוצה לצאת מהמזגן?

לדעתי, פרחים הם יצירת המופת של הטבע. יש כל כך הרבה מינים וצבעים וגדלים. כל כך הרבה אפשרויות עיצוב. אני מאוד אוהבת צבעים עליזים, שמוסיפים עניין וחיות לתמונות.

שמעתי וראיתי שבחו”ל מצלמים נשים בהריון צילומי הריון באמבטיית חלב עם פרחים. ישר חשבתי לעצמי, למה לא לערוך צילום ילדים באמבטיית חלב עם פרחים? זה כיף, זה צבעוני, הילדים יכולים לשחק ולהשתעשע ועל הדרך גם להצטלם לתמונות משגעות.

בעקרון, הצילום באמבטיה מתאים לתינוקות בני חצי שנה, פחות או יותר, או לילדים גדולים יותר שכבר משתפים פעולה ויחסית ממושמעים, וכמובן הכי חשוב כאלה שלא מפחדים ממים. (אפשרי כמובן גם לאמא ביחד עם התינוק)

הצילום באמבטיה אידיאלי לילדים שאוהבים מים. תלוי כמובן באופי של הילד עצמו אבל לדעתי מגיל 4 ומעלה לפחות.

הצבע הלבן של החלב, ממקד את תשומת הלב והפוקוס על המצולם.

3291-s-fix

3288-s-fix

3293-s-fix

פעם רק מלכים ובני אצולה רחצו באמבטיות שמלאות בחלב. זה נחשב בריא לעור. בצילומים משתמשים בחלב רק כדי “לצבוע” את המים בצבע לבן.

יש משהו מרענן בלהביא את הטבע לתוך האמבטיה. למראה טבעי ופראי, ניתן להשתמש רק בענפים קטנים של עלים, ובצמחייה.

אפשר לבחור במוטיב של צבע אחד מסוים, או בשילוב צבעים ספציפי, לדוגמה סגול וצהוב שהם צבעים משלימים ויוצרים קונטרסט מקסים. אני באופן אישי אוהבת להשתולל ולהתפרע עם הצבעים.

החלק המאתגר בצילומי ילדים באמבטיה מתחלק ל-2. החלק הראשון מבחינת הילד, חשוב שהוא לא יזוז, או יזוז כמה שפחות במהלך הצילום. כל תזוזה של הילד מזיזה את כל הסידור של הפרחים.

החלק השני, הוא החלק שבו אני דואגת שהפרחים יהיו ממוקמים בצורה שאני רוצה אותם בפריים מבחינת הקומפוזיציה, ואין ספק שזה יכול להיות מאוד מאתגר.

מבחינת לבוש, לתינוקות הכי חמוד להיות בלי בגדים. אפשר עם בגד ים קטן שיכסה את מה שצריך.

גם ילדים גדולים יותר יכולים להצטלם עם בגד ים, או בגד גוף.

לנשים בוגרות, שמעוניינות בפורטרט אישי אומנותי, הלבוש ומידת החשיפה בתמונה היא מאוד אישית. חשוב שהמצולמת תרגיש בנוח. מאוד מחמיא להצטלם עם בד שהוא חצי שקוף, כמו טול, או תחרה. שבו רואים את הגוף דרך הבד.

ניתן להניח משהו מתחת לראש של המצולם כך שיהיה לו יותר נוח במים.

משך הזמן של הצילום באמבטיה די קצר. חשוב לי לציין למי שמתכוון לנסות בבית, אמבטיה נוטה להיות מאוד מחליקה, ולכן יש לנקוט משנה זהירות על מנת שלא להחליק. גם המצולם וגם הצלם:) הכי חשובה הבטיחות!

התאורה שמחמיאה בצילום ילדים מהסוג הזה היא תאורה מפוזרת ורכה, ללא צללים קשים. למי שיש חלון גדול שמכניס הרבה אור זה מצוין. אפשר להשתמש ברפלקטור למילוי. במידה ואין מספיק אור טבעי בחדר האמבטיה, צריך פלאש. אפשר לכוון את הפלאש לתקרה כך שיחזיר אור רך יותר למצולם.

על מנת לקלוט בפריים את כל האמבטיה, דרושה עדשה רחבה. אך על מנת שאפשר יהיה לצלם גם תמונות תקריב של הפנים כדאי שלעדשה יהיה טווח להתקרב אל הפנים של המצולם. נניח זום של 24-70 זה מעולה.

זהו, שיחקנו כייפנו, אפשר לצאת להתנגב, ויש לנו תמונות הורסות.

למי שבא על סגנון טיפה שונה,אפשר לחשוב על “קישוטים” מסוגים שונים שאפשר לשים באמבטיה ולאו דווקא פרחים. אולי קורנפלקס צבעוני? אולי המון ברווזים? חשוב שאלו יהיו פרטים שצפים במים ולא שוקעים. תנסו לפני הצילום ותוודאו שאכן הפרטים צפים במים.