?האם אפשרי לעשות צילומי ניובורן בגיל חודש

צילום תינוקות ניובורן בשילוב אפור וורוד

רבות נאמר והוסבר על כך שצילומי ניובורן מומלצים מגיל 5-10 ימים ומקסימום ארבעה עשר יום. הסיבות לכך רבות.
אבל מה לעשות שלפעמים המציאות שונה… אמא לאחר לידה לא מרגישה כל כך טוב, עייפה ונטולת שינה וקשה לה לצאת מהבית עם התינוק הקטנטן. מבחינתה, לצאת מהבית זה מבצע בלתי אפשרי.
אני לגמרי מבינה ומכבדת זאת. ההעדפה המקצועית שלי היא לצלם בגיל האידיאלי, שבו התינוק עדיין ישן עמוק ופחות רגיש למגע ולתזוזות. במקרים מסוימים, בהן מתקשרות אליי אימהות שהתינוק כבר בן שלושה שבועות שבועות או מקסימום חודש אני מסכימה לקבל ולצלם את התינוק למרות הגיל ה”בוגר”. מה שחשוב מבחינתי הוא תיאום ציפיות ברור מול האמא, שמבינה שלא תמיד מה שאפשרי בצילום ניובורן בגיל שבוע, אפשרי גם בגיל חודש, והכוונה היא מבחינת התנוחות.

צילומי ניובורן בסגנון קלאסי רומנטי צילום ניובורן בצבעי אפרסק לתינוקת משגעת בת חודש צילום תינוקות ניובורן בשילוב אפור וורוד צילום ניובורן לתינוקת בגווני שמנת עם מצנפת שינה
בגיל חודש התינוק יותר ערני, פחות גמיש ומשתבלל, ויותר רגיש למגע. ואז אני צריכה להתאים את עצמי בצילומים למה שנח ומתאים לתינוק. הרבה פעמים בגיל חודש אפשרי להרגיע את התינוק ולהרדים אותו בעזרת עיטוף, שאיתו הוא מרגיש חמים ונעים ממש כמו ברחם. אין חוקיות קבועה, והכול נורא תלוי בתינוק עצמו, ובכמה הוא רגוע או סובל מגזים. כמה הוא נרדם בקלות ונשאר במצב שינה עמוק, על מנת שניתן יהיה להניח אותו מבלי שיתעורר ויזוז. לעיתים יש תמונות ניובורן מקסימות שניתן לצלם גם כשהתינוק ער, בתנאי שהוא רגוע כמובן.
את ליב המשגעת צילמתי בגיל המופלג חודש ויום. רוב זמן הצילום היא הייתה מאוד רגועה ונינוחה, אך הייתה מאוד רגישה למגע, ולתזוזות. במקרים כאלו, הצילום פשוט לוקח יותר זמן, ודורש ממני ומההורים יותר סבלנות.

צילום ניובורן משפחתי בשילוב הכלבה