זה שאוהב לשאול- צילומי ניו בורן

תינוק דובון ביער

השבוע הגיע אליי זוג לצילומי ניו בורן. הם קיבלו את הצילומים במתנה מאחותו של הבעל לכבוד הלידה. הם היו נרגשים מאוד, עייפים מחוסר שינה, אך מאושרים עד הגג. בכל פעם שהם ראו איך אני עוטפת את התינוק שלהם, ומערסלת אותו על מנת שיירדם ויירגע, הם היו כל כך מבסוטים ומאושרים. הם שאלו אם אני יכולה לבוא לעשות את זה גם אצלם בבית, בלילה, כשהבייבי לא רוצה לישון. הם כל כך העריכו את ההשקעה שלי, והתפעלו מהביטחון שבו אני מחזיקה את התינוק עוטפת אותו ומרגיעה אותו. האבא אמר לי שאף פעם לא ראה את התינוק כשהוא כל כך רגוע ושליו גם כשהוא ער.

צחקנו. הייתה אווירה נעימה וכיפית. לפעמים הורים לילד ראשון מאוד לחוצים, וזה טבעי. יצא לי כבר לראות אימהות שמרוב שהן לחוצות, הן חוששות לאפשר לאבא להחזיק את התינוק ולטפל בו. אני מאוד מבינה את החשש. הבנאדם הכי חשוב בעולם שסחבת בבטן תשעה חודשים ארוכים, נמצא באחריותך, וזה קשה לשחרר. מצד שני, מאוד מקל שיש עוד מישהו שלוקח את עול האחריות בטיפול עליו, ויכול ממש כמוך להרגיע את התינוק. ככל שהאבא שותף לאחריות ולטיפול, כך גם ההיקשרות של התינוק לשני ההורים קורית באופן טבעי ובטוח.
צילום ניו בורן לתינוק ביער הקסום

במקרה הזה, למזלי, שני ההורים היו בשיתוף פעולה מלא, ומיד מהשנייה הראשונה הם סמכו עליי, בלי שום מאמץ מצדי.

האבא היה כזה מתוק, כל הזמן הוא שאל אותי בסקרנות שאלות. באיזה גיל זה נורמלי לצפות שהתינוק יישן לילה שלם. האם זה טוב שהתינוק בוכה וישר ההורים קופצים עליו על כל פיפס בגיל הזה, האם זה לא מרגיל אותו להיות מפונק…

הסברתי לו שתינוק שרק נולד, זקוק לכמה שיותר מגע, לחום גוף, להורים שלו. שזה ממש לא פינוק. אין לו דרך לבטא את מה שהוא מרגיש, אלא אך ורק על ידי בכי. ישנם סוגי בכי שונים של התינוק שכל אחד מהם מבטא צורך אחר. ישנו בכי לרעב, בכי למשהו שמציק, חם לי קר לי, משהו כואב לי, החיתול שלי רטוב… והתפקיד שלנו, ההורים שמטפלים בו, הוא ללמוד לזהות את סוג הבכי. וכן… אנחנו צריכים להיות שם בשבילם ולגשת אליהם להרים אותם, לחבק אותם ללטף אותם. זה ממש לא פינוק. באיזשהו שלב האבא אמר לי, אני מקווה שזה בסדר שאני מתקיף אותך בכל כך הרבה שאלות. לא נעים לי. פשוט רואים שאת ממש מנוסה, וזה מרגיע לדעת את התשובות.

הבטיחות של התינוק שלכם היא הראשונה בחשיבותה בצילומים. ולכן אני מאוד מקפידה עליה. אני מתייחסת אל התינוק שלכם ממש כאילו היה שלי, וכך הייתי רוצה שיתייחסו אליו, לפני כל תמונה יפה. זה כבוד גדול בשבילי, שהורים שמגיעים אליי לצילומי ניו בורן, מרגישים את האכפתיות שלי, ויוצאים ממני בתחושה שהצילום הוא הרבה מעבר לתמונות יפות.

צילומי ניו בורן לתינוק ער