טיפים לצילום תינוקות וילדים

מהשלב שתינוקות לומדים ללכת, בדרך כלל סביב גיל שנה, די קשה לגרום לבייביז לשבת במקום. צילום תינוקות תוך כדי תנועה אפשרי, אך הרבה יותר קשה. על מנת לגרום להם לשבת אפשר להיעזר באביזר ספציפי שיפתה אותם לשבת- כיסא שמותאם לגודל שלהם, שרפרף, כיסא נדנדה, סוס עץ, ספסל קטן, סלסלה שייכנסו לתוכה. כדאי להיות דרוכים ומוכנים עם המצלמה בהיכון להקליק כשהם יושבים. צריך להיות זריזים ולתפוס אותם בכמה שניות שהם יושבים בלי לזוז.

על מנת לגרום להם להתעניין, הרבה פעמים עוזר לתת להם משחק או אביזר כלשהו שיוכלו להתעסק בו. זה יכול להיות כל דבר קטן שעושה רעש ומושך, שרשרת חרוזים צבעונית, רעשן קטן, פרח, בובה קטנה. כמובן חשוב שהצעצוע יהיה בטיחותי.

בצילומי גיל שנה או קייק סמאש העוגה משמשת כאמצעי שמושך תשומת לב ומסקרן אותם.
אם אתם מעוניינים שהתינוק יביט אל המצלמה, אליכם, הדרך לעשות זאת היא לא לתת לו הוראות והנחיות. תינוקות לא מגיבים לבקשות. תוכלו לנסות ולראות מה עובד לכם הכי טוב, לשיר, לעשות קולות, משחקי קוקו שבהם אתם מציצים מאחורי משהו, והצחקות למיניהן. אתם יכולים גם להחזיק צעצוע שמשמיע קולות של חיה, או לשים על הראש קשת עם אוזניים מצחיקות.

ב  –צילום ילדים  גדולים יותר מגיל 3-4 ומעלה עוזר לדבר ולשאול שאלות.
בגילאים האלו בקשות והנחיות פחות יעילות, כי כשאומרים לילד לחייך הוא עושה מן חיוך מאולץ ולא טבעי. באופן כללי כדי לשחרר אותם ולגרום להם להתנהג בטבעיות, הומור תמיד עובד. אז לומר משפטים מצחיקים בג’יבריש, או לשאול שאלות מצחיקות.
לעתים עוזר גם לזוז ממקום למקום ומצד לצד תוך כדי דיבור, לעמוד גבוה ואז להתכופף נמוך. התנועה מושכת תשומת לב וכל גם תוכלו לתפוס את הילד מזוויות שונות ומגוונות.

בצילומי ילדים מגיל 2-3 ומעלה, בקשו מהם לחקות את מה שאתם עושים. הם צריכים להיות בוגרים מספיק כדי להבין אתכם היטב. שבו בצורה מסוימת ובקשו מהם לשבת אותו דבר. עשו זאת באופן שיציב בפניהם אתגר. ” בוא נראה אם אתה יכול לשבת בדיוק כמוני בלי לזוז”. בהתחלה תוכלו לעשות תנוחות מצחיקות כדי להשיג את תשומת הלב ושיתוף הפעולה של הילד בצילום, ואז לעבור לתנוחות שאתם רוצים. תחמיאו להם על כך שהם חקיינים מעולים. כך תוכלו לצלם כמה תנוחות שונות עם משימות של חיקוי תוך כדי שאתם מחמיאים לדוגמן הקטן.

לפעמים מה שעובד כשרוצים להשיג חיוך אמיתי, זה הפוך על הפוך. תאמרו לילד לעשות פרצוף עצוב. ואז תאמרו לו שעכשיו אסור לו לחייך בכלל.  אל תחייך, אל תחייך בכלל! אפילו לא טיפונת. ממש אסור לצחוק ולחייך. רוב הסיכויים שתוך זמן קצר הוא לא יוכל להתאפק ויפרוץ בצחוק.
כשבאים לצלם פעוטות, הכי חשוב פשוט לזרום ולא להיות מקובעים. לפעמים להם יהיו רעיונות שלא חשבונו עליהם בעצמנו