לאהוב את מה שיש

צילום משפחה בטבע- אמא מרימה תינוקת באוויר

הרבה פעמים אני רואה פוסטים עם תודות לצלמים/ צלמות שכתוב בהם, וואו תודה לך על התמונות המקסימות שצילמת אותנו ,העדשה שלך הוציאה אותי מושלמת. הרבה אנשים חושבים בתמימות שציוד מסוים הוא זה שמקנה תוצאות טובות. לפעמים, אפילו צלמים טועים לחשוב שציוד מסוים הוא זה שיקפיץ אותם מדרגה ויהפוך אותם לצלמים טובים יותר.
אני זוכרת שכבר בלימודים הייתי נורא מתעצבנת כשהיו לנו הרצאות עם צלמים שחלקו איתנו מעבודתם המופלאה, וחלק מהסטודנטים שלמדו איתי היו מתעקשים לדעת על תמונה מסוימת באיזה ציוד בדיוק צולמה, עם איזו עדשה ובאיזה צמצם וכו’.
נכון, הצד הטכני חשוב, ואני לרגע לא מזלזלת בו (ולכן גם למדתי 3 שנים ועשיתי תואר בצילום) אבל מה שיוצר תמונה טובה ומשמעותית הוא כל כך הרבה יותר מזה….
אני מרגישה, שמה שאני מעניקה בצילומים שלי, הוא קודם כל לקבל את המצולמים שלי כמו שהם, ולאהוב אותם כמו שהם. ואז תחשבו …. נו באמת, את עוסקת בצילום תינוקות, ילדים…וצילומי משפחה, מה יש לא לאהוב…
כאן בדיוק נכנס הלב.
מגיעה אליי לקוחה שעברה טיפולים הורמונליים על מנת להיכנס להריון… וסופסוף יש לה תינוקת, שחוגגת שנה. כבר בטלפון היא אומרת לי, אני לא רוצה להצטלם איתה בשום אופן, תצלמי רק תמונות שלה לבד. ואני מגששת בעדינות מדוע, ומסבירה לה שאני אעשה הכול כדי לתת לה הרגשה נוחה, ומה כדאי לה ללבוש, ושהבת שלה בכל מקרה אוהבת אותה כמו שהיא, וממש תשמח לתמונה איתה, גם אם היא כרגע לא במיטבה. ושאני אעשה הכול כדי שהיא תצא הכי טוב שאני יכולה. היא לא מתחייבת לכלום, זה חלק מהסשן צילומי גיל שנה, באותה עלות… ומקסימום אם מאוד לא תאהב, אז לא תבחר את התמונות ביחד איתה לעיבוד. בסוף הסשן כשבעלה יוצא עם הילדה, ואנחנו נשארות שתינו , כבר יש בינינו תחושה קרובה ונינוחה ואינטימית, והיא מספרת לי על הקושי שלה, ואיך היא פשוט לא מזהה את עצמה במראה הזה נפוחה כל כך, עם עודף משקל. מראה לי תמונות שלה איך נראתה לפני הטיפולים…
ואני כל כך מבינה אותה. איך הגוף שלה והמראה שלה “נלקחו ממנה” לטובת היותה אמא. נכון, זה “מחיר” פעוט ששווה לשלם. אבל הרבה פעמים הוא חוסם רגשית, יוצר חוסר בטחון, ומונע מאימהות להצטלם עם הילדים שלהן. כי הן קשות עם עצמן. וחושבות, אני שמנה. יש לי סנטר כפול. אני נראית על הפנים. אני יוצאת זוועה בתמונות.
חלק חשוב בהיותי צלמת משפחה, הוא לגרום לך לרצות להצטלם, ולאהוב את מה שיש! לקבל את מה שיש, ולשמוח במה שיש.
כי מה שיש הוא הרבה. הרבה יותר חשוב מכל דבר אחר.
לקוחה אחרת מגיעה עם תינוקת בת שנה שעדיין לא יושבת.
התינוקת כבר עברה מלא טיפולי רפואיים לא נעימים, והאמא רוצה סופסוף משהו טוב שמח וחיובי, רוצה סיבה לחגוג.
אני מסבירה לה שאפשרי לצלם תמונות משגעות כשהתינוקת על הבטן , על הגב ועל הצד. בחלק מהתמונות הילדה על הידיים של ההורים, ובנוסף ניתן לכמה שניות להושיב את התינוקת עם תמיכה בתוך סלסלה או אמבטיה, כך שיש לה תמיכה והחזקה, וכך יהיו לה גם תמונות שהיא יושבת. הציפייה הזו של הסביבה, שכולם צריכים להיות אותו דבר מורידה ומבאסת. מעבר לפן הרפואי שכמובן ההורים דואגים לו, המטרה שלי היא פשוט לתת הרגשה טובה ולהוציא תמונות מקסימות שישמשו מזכרת נפלאה שמנציחה את הרגע. והרגע הזה של שמחה וגאווה שווה הכל.
לרוב הלקוחה שמתקשרת לא תחשוף את הכאב שלה. כשמישהי מתקשרת לקבוע צילומים היא לא תאמר לי על ההתחלה, רציתי בת, ויש לי 3 בנים.. ואני מתביישת בזה שאני מאוכזבת ושזה כואב לי. חלמתי על צילומי גיל שנה לבת שלי, אבל היא עדיין לא הולכת ולא יושבת… וזה מבאס אותי נורא. רציתי צילומי משפחה ואני כולי נפוחה מטיפולי פוריות ולא מצטלמת בכלל, קשה לי לראות את עצמי בתמונות.
אבל לא פעם הן כן יגידו משהו שירמוז על הקושי. כי לכולנו יש קושי וכולנו אנושיות. ואני יכולה להבין את הקושי הזה ולראות אותו, ולתת לו מענה, קודם כל בזה שאני רואה אותו ומכילה אותו. אני לא פסיכולוגית, ולא קוסמת… אבל אני רואה את היופי במה שיש . ומה שיש לך הוא כל כך הרבה…לפעמים לראות את מה שיש לנו דרך עיניים אחרות גם אם זה לכמה רגעים זה כל כך הרבה. אם את רוצה להגיע אליי לחוויה משפחתית שתשאיר לך תמונות אמיתיות ומקסימות להתרפק עליהן ברגעים של החיים, דברי איתי ה להודות על מה שיש.

צילום משפחה בטבע- אמא    מרימה תינוקת באוויר

אחים מתחבקים- צילומי ילדים בטבע

צילום ילדים בטבע

חיבוק אינטימי- צילום משפחתי בטבע

צילומי משפחה בנוף ירוק