מהו הסוד של צילום משפחה וילדים מוצלח?

צילום ילדים ופעוטות

אז חוץ מכישרון צילום, טעם טוב וחוש סטיילינג מפותח, כדי לצלם ילדים קטנים דרוש משהו אחר… שלא מלמדים באף בית ספר לצילום. צריך גישה טובה לילדים… פשוט אבל גם מסובך.

כשאנשים שומעים שההתמחות שלי היא צילומי משפחה וילדים בסטודיו רובם אומרים לי: איזה כיף לך, שאת עובדת במה שאת אוהבת. אין להם מושג כמה שהם צודקים…

יש גם את אלו שאומרים תגידי מאיפה יש לך כל כך הרבה סבלנות, (וזה עוד שכאין להם מושג כמה סבלנות צריך בצילום משפחה) ורק אחרי שהם מגיעים אליי ורואים איך הצילום מתנהל בזמן אמת, בסופו, הרבה פעמים הם אומרים לי כל הכבוד. אני בחיים לא הייתי שורד בכזו עבודה יותר משתי דקות.

כשמתקשרת אליי אימא לילד קטן, ואומרת לי, יו אני כל כך רוצה תמונות יפות של הבן שלי, כמו שראיתי אצלך באתר, אבל אין שום סיכוי שהבן שלי ישב ככה ולא יזוז, הוא ממש שובב ותזזיתי ויש לו קוצים בישבן…

אני מרגיעה אותה, ומסבירה לה שככה מתנהגים כמעט כל הילדים, זה בטבע שלהם. אם הם לא היו מתנהגים ככה היינו צריכים להתחיל לדאוג. מה שחשוב הוא, שלי, כצלמת מקצועית, יש המון ניסיון עם כל סוגי הילדים ושפע של סבלנות, ומספיקה לי בדיוק שנייה אחת כדי לתפוס אותם ולהוציא תמונה טובה.

אם אתם ההורים באים בגישה פוזיטיבית, וסבלנות, סומכים עליי ומשתפים פעולה, אז גם הילד/הילדה שלכם ישתפו פעולה וברוב מקרים אתם תופתעו מהם לטובה. גם במקרים שהתהליך יותר מאתגר ומורכב, מה שחשוב הוא שבסוף אני תמיד מצליחה להוציא מכל ילד את המקסימום האפשרי.

אז מה הסוד הגדול בצילום ילדים, ובייחוד בצילומי תינוקות ופעוטות?

מן הסתם אין כזה, או לפחות אין סוד אחד. הדבר החשוב ביותר הוא הגישה של צלם ילדים.

איך לגשת אל הילד, איך לדבר איתו ולתקשר איתו, איך לקלוט את האופי של הילד הספציפי שמגיע אליו, אם הוא ביישן שלוקח לו זמן להרגיש בנוח, ולהיפתח, אז כדאי להתחיל בתמונות משותפות עם ההורים, שיהיה לו זמן להתרגל. אם הוא עצמאי ,כזה שאוהב לשלוט ולנהל את העניינים, לתת לו הרגשה שהוא הבוס. לתת לו לבחור בין אפשרויות ולהחליט מה הוא רוצה.

מניסיוני עם ילדים בני 4-5 וגדולים יותר אני מדברת ומתקשרת ולפעמים נעזרת גם בהורים “לשחרר אותם”. מוזיקה כמעט תמיד עושה נפלאות. עם הקטנים יותר, בצילום תינוקות, ההורים כמובן עוזרים לי, וגם הם משתתפים בשואו, כי מה לא עושים כדי שלקטנצ’יק ייצאו תמונות מושלמות. אימא שרה וקופצת, אבא מתחבא ועושה קוקו, צוות הווי ובידור בהופעה בלתי נשכחת. ומה עושים כדי שהילדים יחייכו? אני שרה להם שירים, עושה פרצופים מצחיקים, משמיעה קולות, בקיצור יובל המבולבל עם פוטנציאל לא ממומש.

אם לילד שלכם יש צעצוע אהוב שהוא רגיל אליו, כדאי כמובן להביא אותו לצילומים.

הכי חשוב זה לזרום עם הילד. אי אפשר וגם ממש לא כדאי להכריח אותו לעשות משהו שלא מתאים לו. גם תמונות רציניות יוצאות פשוט יפה. לא תמיד צריך לחייך.

זה שהילד “קטן” לא אומר שהוא לא יודע מה טוב לו ונעים לו. כאן אני זקוקה לשיתוף הפעולה של ההורים…. שיגלו הבנה שלמרות שהם נורא רצו ופנטזו על תמונה מסוימת, אם ניסינו, והילד לא רוצה מאיזו שהיא סיבה, אם נתעקש ונכריח אותו זה רק ייפגע בהמשך סשן הצילום כולו ויגרום לילד לאבד את הסבלנות שלו ולחלוטין. עדיף לזרום עם הילד, לעבור להעמדה שונה, עם אביזר אחר, ולפעמים דווקא כשמרפים מהלחץ ונותנים לילד ספייס אחר כך הוא פתאום רוצה בעצמו בדיוק את אותו דבר ומשתף פעולה.

צילום ילדים בסטודיו

צילומי ילדים

צילום תינוקות בסטודיו

צילומי ילדים ומשפחה