צילומי סמאש קייק- איך החל הטרנד

רבים תוהים וסקרנים לדעת מאיפה הגיע טרנד צילומי הקייק סמאש.
הטרנד נעשה פופולרי ואופנתי במיוחד בעשר השנים האחרונות. צילומי הקייק סמאש החלו ממסורת שבה נותנים לתינוק/ת עוגה קטנה שנאפית לכבוד יום ההולדת הראשון. התינוק עושה עם העוגה מה שבא לו. נוגע, טועם, מלקק, מקווצ’ץ, מועך, מלכלך, מורח, אוכל ונהנה. אך מאיפה הגיעה המסורת הזו?
יש תיאוריה שגורסת שמקור הטרנד הוא במסורת שבה החתן והכלה מאכילים זו את זו בעוגה ביום חתונתם. מאוחר יותר המסורת האמריקאית הזו התפתחה לזריקה של עוגה זו לפניה של זה. בתקופה הרומית העתיקה, זריקת עוגה על הכלה הבטיחה לכלה פריון טוב ויכולת לשאת ברחמה ילדים רבים.
הטרנד של צילומי קייק סמאש החל בארה”ב ומהר מאוד התפשט לכל מדינות המערב. בישראל הטרנד החל לפני כ7-8 שנים, והתחזק מאוד ב5 שנים האחרונות.
האם עליי להביא משהו לצילומים?
בעקרון אין צורך להביא כלום. בסטודיו קיים מגוון גדול של תלבושות ואקססוריז. אני דואגת לעיצוב יפהפה של הסט על פי בחירתך, לתלבושת מתאימה ולעוגה. הקונדיטורית מכינה עוגה שתתאים בדיוק לסט שתבחרו.
איך אדע אם הילד שלי יזרום בצילומים?
בשיחה שבה אנו קובעות את הצילומים אני עורכת תיאום ציפיות ומוודאת שסוג הצילום מתאים לילד שלך. רוב הילדים זורמים בצילומים, בתנאי שההורים באים עם ראש פתוח וסבלנות ולא מלחיצים את הילד. המקרים היחידים שבהם צילומי סמאש קייק פחות מתאימים הם אם התינוק מאוד ביישן, או אם הוא שובב אבל ממש ברמה קיצונית, שלא מסוגל לשבת לרגע, עם קוצים בישבן. במקרים אלו אני ממליצה על צילומים ללא עוגה, שהם לא פחות יפים.
מה קורה אם הילד זוחל או הולך?
אני מצלמת תינוקות כבר שנים רבות, הניסיון הרב שלי מבטיח שאגיע לתוצאות מקסימות בכל מקרה. רוב הילדים בגיל שנה כבר זזים ופעילים מאוד. אין לי שום ציפייה שהילד ישב כמו פסל ולא יזוז. כל היתרון שלי כצלמת מנוסה הוא להצליח לתפוס רגעים מוצלחים בין לבין, כשהילד רגוע ונינוח. ולרוב זה נחמד ויוצא יפה גם לתפוס רגעים תוך כדי זחילה או בעמידה.
איך בוחרים קונספט/ עיצוב לצילומים?
בסטודיו קיים מגוון גדול מאוד של עיצובים לפי צבעים או לפי נושא. יש עיצובים שמתאימים לבנים או לבנות או יוניסקס. אני כל הזמן מחדשת ומעדכנת את העיצובים, ועובדת על עיצובים עדכניים. תוכלו לבחור על פי נושא שאת או התינוק אוהבים. ניתן לראות מגוון מייצג של העיצובים אצלי באתר. ברגע שנסגור אני שולחת לך את כל המגוון שמתאים לבן או לבת ואת בוחרת את העיצוב המועדף עלייך בהתאמה אישית.
כמה זמן נמשכים צילומי קייק סמאש?
משך הצילום דינמי, לרוב נמשך כחצי שעה עד 45 דקות. יש ילדים שלוקח להם יותר זמן להרגיש בנוח ולהשתחרר, , וברוב המקרים התינוקות שאוהבים להתלכלך או לאכול ממצים את העניין לאחר שהתלכלכו ממש.
האם יש אפשרות לנקות את הילד בתום הצילומים?
כן בטח. תכלו לשטוף את התינוק מהקצפת ולנקות אותו אצלי בסטודיו.
האם את מצלמת גם תמונות “נקיות”?
כן בוודאי. אני מאוד אוהבת את התמונות שלפני. כך גם אני יכולה להבטיח שיש תמונות מוצלחות ומחמיאות, לפני החלק עם העוגה.
למתי כדאי לקבוע צילומים?
בעקרון הזמן המוצלח ביותר הוא כמובן לקבוע את הסשן לשעה שהתינוק ערני ובמצב רוח טוב, אחרי שישן . ברוב המקרים מדובר בשעות הבוקר היותר מוקדמות.
אם חשוב לך שהתמונות יהיו מוכנות לתאריך יום ההולדת כדאי לקבוע את הסשן לפחות חודש לפני מועד יום ההולדת. אם זה פחות משנה לך, אז ניתן לקבוע למועד יום ההולדת או קרוב אליו. בתכל’ס התמונות הן בשבילך ולכן אין זמן מסוים שבו חייבים להצטלם.. היו לי מקרים שבהם תינוקות עדיין לא ישבו טוב ויציב מספיק בגיל שנה וההורים חיכו שהם ישבו טוב ורק אז קבעו מועד לצילומים.