צילומי משפחה בתקופת הקורונה

צילומי משפחה בבית- נח על הספה

אז אתם סגורים בבית עם הילדים… יש רגעים שכבר בא לכם לתלוש את השיער מרוב תסכול וחוסר אונים… הם כל הזמן רעבים ומבקשים מכם כל דבר… ואם עוד פעם אחת את שומעת את המילה אמא בפעם האלף, את כבר מתחרפנת.
מצד שני, אתם מבלים שעות ארוכות ביחד, ואתם מגלים כמה אתם מפספסים בשעות הרבות שהם שוהים בגן או בבית הספר. איזה רעיונות נפלאים יש להם, כמה הם יצירתיים, כמה הם צריכים אתכם, וגם כמה הם יכולים להיות עצמאיים ואחראים. אתם לומדים לראות אותם באור אחר.
אז למרות הרגעים והשעות הקשות של התסכול והעצבים, וחוסר הוודאות, יש גם יופי גדול בתקופה ההזויה והמוזרה הזו, שבה רובנו לא עובדים ונמצאים שעות כה רבות בבית.
זו הזדמנות נפלאה לצילומי משפחה, לתעד ולצלם את הילדים ברגעים שונים. כשהם משחקים ביחד או לבד, כשהם מציירים, או צובעים או משחקים בפלסטלינה, כשהם שוכבים על הספה וצופים בטלוויזיה, כשאתם יצאים לסיבוב איורור בחוץ. אם יש לכם חצר או גינה אז בחוץ התאורה יכולה להיות טובה כשאור השמש לא אור ישיר וחזק. עדיף בשעות הבוקר או אחר הצהרים.
אני מוצאת את עצמי מצלמת הרבה יותר מבדרך כלל, סתם רגעים פשוטים וקטנים, גם בווידאו. זו תקופה כל כך מוזרה ושונה, שכדאי לנסות למצוא בה גם את הטוב. את הצחוקים, את האינטימיות, רגעים של רוח שטות, של ריקוד, של מנוחה ובעצם כל מה שבא לכם לתעד.
נסו למצוא זוויות מעניינות צלמו מקרוב, רדו לגובה של הילד וצלמו מגובה העיניים שלו, טפסו כל כיסא וצלמו מלמעלה, רדו ממש נמוך וצלמו מלמטה. מזוויות שונות ובלתי שגרתיות תוכלו לקבל תמונה מעניינת וייחודית.
נסו עם תאורות שונות, באור יום בסלון או חדר שיש בו הרבה אור פתחו את כל החלונות והתריסים לרווחה, וצלמו לכוון החדר פנימה. אם תצלמו לכיוון האור תקבלו צלליות. (שזה סבבה, אם זה מה שאתם רוצים לקבל)
בחדרים פחות מוארים אפשר להדליק תאורה, ולנסות לצלם כך שהפנים יהיו מוארות. תמיד חשוב להחזיק את המצלמה/ הטלפון יציב ולא להסתיר עם האצבעות.
יש ילדים שמאוד מודעים למצלמה, ואפילו עושים דווקא ומתחבאים כשיש מצלמה בסביבה. ההמלצה שלי במקרים כאלו, היא להפיק את המירב מהמצב הנוכחי שבו יש הזדמנות שבה שני ההורים בבית. הורה אחד יכול להעסיק את הילדים תוך כדי משחק, ואז ההורה השני יכול לצלם מהצד בלי למשוך תשומת לב, כשהם שקועים במה שהם עושים. אפילו תוך כדי קריאת סיפור או השתוללות, ריקוד מול היו-טיוב.
הדבר הכי חשוב שאנו למדים תוך כדי צילומי משפחה ותיעוד רגעים משפחתיים קטנים, הוא שזה מה שנשאר אתנו אחר כך. נעים להיזכר בכל הרגעים הללו כשתקופה חולפת. ובעצם צילום הוא גם שפה נוספת, דרך להביע את מה שאנחנו מרגישים ואפילו לעבור תהליך של עיבוד הרגש. של שחרור ואיוורור רגשות. זו יכולה להיות גם דרך נפלאה לתת לילדים יותר גדולים להביע את הרגשות שלהם בתקופה הזו. לרוב הילדים מאוד קשה הריחוק החברתי מהחברים ומהמשפחה המורחבת. אפשר לחשוב על תרגילי צילום שיעזרו להם להביע את התחושות.
לתת להם לצלם את הפינה שהם הכי אוהבים בבית ומרגשים בה בנוח.
לצלם מבעד לחלון רגעים שמעניינים אותם, לצלם סלפי, אב ללא סתם סלפי אלא כזה שבו ינסו להראות מה עובר עליהם ואיך הם מרגישים.

צילומי משפחה תיעוד רגעים בבית בתקופת הקורונה צילום ילדים ביתי צילום ילדים בבית ברגעים קטנים מהחיים צילומי ילדים בטבע בגנון טבעי צילומי ילדים ומשפחה בטבע צילום ילדים בטבע