צילומי משפחה מסורתית

צילום בתלבושת מסורתית

אחד הערכים שחשובים לי בצילומי משפחה הוא אותנטיות. חשוב לי שהמשפחות שמגיעות אליי ירגישו בנוח להיותהן עצמם, ולהביא לידי ביטוי ולייצג באופן נאמן את מי שהן בחיים ואת הסיפור המשפחתי שלהם. משמעותי עבורי שתמונות המשפחה שאני מצלמת אתכם ייצגו את הערכים המשפחתיים שחשובים לכם. בישראל אנחנו חיים בחברה רב גונית, מרובת תרבויות, אבל לא תמיד ניתן בתרבות הישראלית העכשווית מקום של כבוד למסורת, ולמטען התרבותי שהמשפחה מביאה איתה מארץ המוצא.

צילום בתלבושת מסורתית
כשמגיעות אליי משפחות שמעוניינות לשלב צילומי משפחה בתלבושת מסורתית זה ממלא אותי בשמחה. המזכרת הנוסטלגית מעוררת כל כך הרבה גאווה, סיפוק ושמחה בקרב המשפחה המורחבת, והיא בעלת ערך רגשי שלא יסולא בפז.
הביגוד הייחודי, והמסורתי מספר את סיפורה של התרבות ומנציח אותה. חלק חשוב בתרבות, במנהגים ובפולקלור של העדה הוא הלבוש. הרבה פעמים הבגד המסורתי שימש במקור להשתתפות באירועים חשובים, בפסטיבלים, בחגים, לבוש חגיגי בטקסים ובמסיבות משפחתיות, או לריקוד מסורתי. התלבושת המסורתית משלבת מלאכות עתיקות כמו רקמה ייחודית בעבודת יד, אריגה ידנית על נול ומאופיינת בצבעוניות וססגוניות מסוימת, המבטאת את הזהות הייחודית של הלובש. התלבושת מספרת סיפור תרבותי עשיר.

צילומי משפחה בתלבושת מסורתית

משמעות הנצחת המסורת

יש חשיבות רבה בהנצחת המנהגים והתרבות ובהעברת המסורת לדור הבא. הכבוד שההורים מעניקים למסורת וכחלק ממנה ללבוש המסורתי, הם נוטעים את התשתית לדורות הבאים. ההורים משפיעים על הכבוד וההערכה שילדיהם ירכשו לתרבות שממנה הגיעה המשפחה.
ברגע שמצטרפים הילדים למשפחה, חשיבות המסורת וחיזוק המטען התרבותי שהמשפחה מביאה עימה עולה. לעיתים יש משפחות שבהן הרצון להתערות בחברה הישראלית המודרנית, גורמת להן להתנתק ולהתרחק מהתרבות, המנהגים ואורח החיים שהגיע מארץ המוצא.
הכבוד שאנו ניתן למסורת שממנה באנו, ונלמד את ילדינו לכבד אותה ולהעריך אותה, יעביר להם מסר חשוב מאין כמותו.

חשוב להבין שברגע שאנו נמנעים מלהנציח את התרבות שממנה באנו, אנחנו בעצם משדרים לילדינו שאנו מתנכרים לתרבות ולערכי המשפחה שלנו. אנו אלה שמחנכים את הדור הבא, והמסורת היא חלק מהעניין. אם נתעלם מהמסורת שלנו, נשדר לילדינו  מסר של ניתוק הקשר התרבותי שלנו. המסורת מזמנת לנו חוויה משפחתית כיפית ומשמעותית ולכן כדאי להפסיק לפחד מלהיות מזוהים עם תרבות מסוימת.
לכל מדינה ותרבות יש את הביגוד האופייני לה, לתרבות היפנית יש את הקימונו, לתרבות ההודית יש את תלבושת הסארי, לתרבות הסקוטית יש חצאית הקילט, בה הבד מציין את השבט אילו משתייכת המשפחה, בדרום ספרד שמלת הפלמנקו שנלבשת בחגים ובפסטיבלים.
בישראל,  שאליה מתנקזות תרבויות רבות, ניתן למצוא מגוון גדול ושפע רב של תלבושות מסורתיות.
תלבושת מסורתית דרוזית, תלבושת מרוקאית שנלבשת בטקס החינה, תלבושת תימנית, תלבושת רומנית, תלבושת קווקזית, תלבושת גרוזינית, תלבושת הולנדית, תלבושת רוסית ועוד ועוד.
במידה ויש לכם במשפחה אוצר שכזה, בדמות תלבושת מסורתית, אני ממליצה לכם בחום להגיע ולהצטלם צילומי משפחה מסורתית עם התלבושת הייחודית.

צילום משפחתי מסורתי

צילום בתלבושת של ריקוד גרוזיני